В самолета е забранено да се пуши. Защо тогава има пепелници в тоалетната?

Пушенето на борда на самолета е строго забранено. Защо тогава има пепелници във всяка тоалетна? Хората, измислили тези правила, предполагат, че някои пътници все пак биха решили да нарушат тези правила и да изпушат цигара тайно. За да се уверят, че фасовете няма да бъдат изхвърлени в тоалетната (и по този начин да предизвикат потенциален пожар), в тоалетната са поставени пепелници. Това обаче не означава, че трябва да ги ползвате. Всички тоалетни са снабдени с противопожарни аларми и пътниците, които нарушат това правило, рискуват да бъдат глобени (и дори да им се наложи забрана да ползват тази авиолиния за в бъдеще).

Защо храната в самолетите има гаден вкус?

Храната в самолетите често не е особено вкусна. Това обаче не е по вина на авиолиниите. Ниското количество влага, както и налягането в кабината, намалява чувствителността на нашите вкусови рецептори. Изследванията показват, че при подобни условия ние губим възможността да вкусим сладки и солени храни с цели 30 процента.

Защо има малка дупка в едното стъкло на илюминатора?

Самолетните прозорци всъщност са направени от 3 различни акрилни панела. Заради разликата между температурата на различните височини, панелите трябва да могат да устоят на огромното налягане. Малката дупка между средния и външния панел позволява налягането между стъклата да се регулира, намалявайки вероятността те да се спукат. Също така дупката предотвратява замръзването или запотяването на прозореца.

Кислородните маски на борда могат да работят само 15 минути

Когато налягането в самолета падне, всеки пътник трябва да използва кислородна маска. Повечето хора обаче не знаят, че те могат да работят максимум 15 минути. Това е времето, за което обикновено един самолет може да достигне височина, при която пасажерите да дишат нормално без маски.

Гумите на самолетите не могат да се спукат при кацане

Самолетните гуми могат да издържат тежест от 38 тона. С тях могат да бъда извършени 500 кацания със скорост 280 км в час, преди да се наложи подмяната им. Налягането вътре в тях е приблизително 6 пъти по-високо от налягането в автомобилните гуми. Когато дойде време за подмяната им, те се махат с крик, точно както при колите.

Какви са тези следи, които самолетите оставят в небето?

Те са резултат от кондензацията на въздуха. По време на полет самолетните двигатели отделят въздушна пара, която се разсейва в студената атмосфера. Крайният резултат са белите следи, които всички ние сме виждали. Точно както можете да видите дъха си в студено време.