„Призрачните кухни“ или още наричани „виртуални ресторанти“ са хит сред инвеститорите по целия свят, които финансират стартиращи компании.

Какво представляват виртуалните ресторанти? Идеята идва от факта, че глобалната пандемия тотално промени начина на потребление на готова храна. Вече не ходим на ресторант, а поръчваме от него у дома. От бизнес гледна точка това означава няколко основни неща. Първо че за да има много клиенти вече не е необходимо ресторантът да е задължително в центъра на града, където наемите на имоти са много по-високи. Второ – че цялото пространство може да бъде организирано единствено за готвене и складиране на продукти – без  салон за гости. Така например в приготвянето на храната могат да се използват дори и прилежащи паркинг пространства в някои случаи.

Третата новост е, че такива „виртуални ресторанти“ все по-често съвместяват няколко различни бранда или или различни ресторанта под един покрив. Тези три причини водят до значително понижаване на разходите и повишават ефективността на обектите за приготвяне на храна.

Оценката за развитието на този пазар е смела. Според компанията за стратегически маркетингови проучвания Euromonitor International глобалният пазар на виртуалните ресторанти може да достигне 1 трлн. долара до 2030 г.  

Данни на водещата компания за управление на активи Morning Star сочат, че виртуалните ресторанти използват между 10% и 50% по-малко площ и имат нужда от между 15% и 50% по-малко служители. Въпреки това този тип компании генерират между 75% и 100% от това, което печелят традиционните ресторанти в същия ценови сегмент.

Източник: Мениджър Нюз