Италиански учени алармираха за опасност за храните, която идва от моретата и океаните. Те откриват голямо количества микрочастици пластмаса в пресните плодове и в зеленчуците .
Проучване на екип от Университета в Катания и публикувано в Environmental Research Journal  сочи, че в ябълките и морковите има най-много частици пластмаса. Те попадат върху тях от замърсените водоеми на света.
Микрочастици пластмаса са натрупват в моретата и в океаните, а оттам с изпаренията попадат в облаците. Ветровете ги носят към сушата, а след това, заедно с дъждовете те попадат на земята, където растат различни плодове и зеленчуци.

Плодовете са по-опасни

Проучването сочи, че плодовете трупат повече частици пластмаса, в сравнение със зеленчуците. Обяснението е, че плодовите дръвчета имат дълбоки корени , а кореновата им система е добре организирана.
И въпреки, че в плодовете и в зеленчуците учените откриват по-малко опасни микрочастици, отколкото във водата от пластмасовите бутилки, учените смятат, че рискът не е за пренебрегване.
Предстоят допълнителни проучвания как тези частици се отразяват на здравето на човека.
Проучване на китайски учени, публикувано в Nature Sustainability, доказа, че тези микрочастици пластмаса проникват в корените на марулята и в пшеничените кълнове, а оттам и в цялата растение, което е над земята.