Ние, биологичните същества, оставяме следи от себе си навсякъде, където отидем – дори във въздуха. Например различни секрети, като слюнка, и постоянно падащите ни мъртви кожни клетки, много от които съдържат нашите уникални ДНК сигнатури.

Гадинките не са изключение. От паяците до бръмбарите – безгръбначните също оставят следи след себе си, включително върху което и да е листо на чаено растение, което хапват или просто докоснат, без да искат.

Учени намериха доказателства за 1200 различни вида безгръбначни в едва 40 проби от изсушени чайове и билки.

„Това, което наистина ме изненада, бе огромното разнообразие, което засякохме – казва екологичният генетик Хенрик Кренвинкел от Трирския университет пред The Scientist. – В една-единствена торбичка зелен чай открихме до 400 вида насекоми.“

Общо изследователите откриват след от 3264 безгръбначни, включително хищници, растителноядни, детритофаги и паразити от целия свят, в масово произвежданите чайове и билки, закупени в магазините в Германия. Засечени са следи от ДНК на паяци, хлебарки, акарообразни, мухи, пеперуди, богомолки и др.

Кренвинкел и колегите му подозират, че впечатляващото разнообразие се дължи на начина, по който изсушените билки (чаени листа, джоджена и магданоза) се обработват – докато се смилат, ДНК-то от всички части на полето, където посевите са отгледани (и които вероятно включват цели буболечки и техните яйца), се запазва, смесва и разпределя из цялата партида.

Изследването е публикувано в Biology Letters.