Морските корали могат да ускорят заздравяването на фрактурите, смятат учени от университета на Суонзи, Уелс.

Учените са успели да направят коралите по-съвместими с костната тъкан.

По принцип хидроксиапатитът от коралите от години се използва като материал за присаждане на костна тъкан. Използването му досега обаче беше ограничено, тъй като той не се разлага напълно. Причината е, че в отделни случаи заради порестата структура на материала са възможни вторични фрактури или размножаване на бактерии.

Британските учени са успели частично да конвертират калциевия карбонат, открит в морските корали от южното крайбрежие на Китай, в хидроксиапатит. От него са отделили кораловия карбонат хидроксиапатит калций.

Новият материал е подобрил резултатите при 16 души с фрактури. Това показва анализ, извършен в продължение на 4 месеца.

След две години материалът напълно се разтваря, позволявайки ефективно и безопасно възстановяване на увредената кост.

Фрактурите могат да бъдат лекувани с помощта на коралови имплантати с клетки от костна тъкан. Така сместа от коралов карбонат хидроксиапатит калций и стволови клетки след иплантиране на мишки е позволил да се образува нова тъкан.