Форумът Ratio обединява наука и забавление и тази пролет, като темите включват генно модифициране и социални динозаври. На 3 юни в Sofia Tech Park на една сцена ще се съберат международни лектори, които ще представят четири вълнуващи теми на достъпен език.

Гостите на събитието ще могат да станат част от “социалния клуб” на динозаврите. До скоро палеонтолозите можеха само да спекулират по темата за социалното поведение на динозаврите, защото дори за самото запазване  на доказателства за поведението им има нищожна възможност. Развитието на науката рязко ускорява развитието на поведенческите изследвания върху динозаврите. Все по-популярна става идеята, че динозаврите са имали богати социални отношения, живели са на групи и дори са работели в екип. Колко точно е бил комплексен социалният живот на динозаврите ще разкаже Дейвид Хоун.

Хоун е палеонтолог, писател и преподавател в университета Queen Mary в Лондон. Той изследва повeдението на динозаврите и техните летящи роднини птерозаврите. Пише за водещи медии като National Geographic, The Guardian, The Telegraph и HuffPost. Създава и собствен подкаст на име Terrible Lizards. Често участва като научен консултант за различни медии и телевизионни продукции. Автор е на две научно-популярни книги, The Tyrannosaur Chronicles, която излиза през 2016, и новата The Future of Dinosaurs.

Много неща за природата са ни все още неизвестни, но има нещо, в което сме сигурни – природата е изключително креативна. Творчеството ѝ се простира от по-класическите папрати и гъби до невероятните октоподи и прилепи. И все пак, в това разнообразно творчество има повтарящи се мотиви. Няма същества с нечетен брой крака. Птиците никога нямат зъби. А животни на колела има само в света на детските играчки, не и в нашия.

Матю Коб, Джеймс Розиндел и Дейв Хоун ще обсъдят защо. Какво кара еволюцията да се придържа към горните правила? Защо дадени черти изобщо не съществуват в природата? Освен разговора между тримата лектори, гостите ще могат да видят и интересни визуализации на някои черти, които би било логично да се развият сред живите организми, а не са.

Програмата на събитието включва общо четири презентации, изложбена част и още изненади. Билети за събитието, както и повече информация за темите и лекторите можете да намерите на сайта на организаторите Ratio.