Яркорозов скакалец бе забелязан в градина в Тексас миналата седмица от жител на Остин и нейния малък син. Не, насекомото не се е отегчило от зимата и не е решило да се „облече“ в цветовете на пролетта. Понякога се раждат розови скакалци.

Необичайното на външен вид насекомо е било намерено от 3-годишния син на Алисън Барджър и градината им. Двамата изпращат снимки на местната новинарска станция KXAN и така новината се разпространява за отрицателно време.

Снимка: kristof lauwers / Shutterstock

Въпреки че подобни насекоми се срещат наистина рядко, поразителният оттенък на този розов скакалец не е нещо уникално. Оцветяването е вследствие на генетична мутация, наречена еритризъм – то причинява или свръхпроизводство на червени пигменти, или недостатъчност на тъмни пигменти (подобно на албинизма, меланизма и лейкизма).

Еритризмът се среща при доста животни – от ягодово-рус леопард в Южна Африка до тази наистина интересна змия. Въпреки че тази генетична мутация е рядка, тя изглежда се среща най-често при скакалците. Подобни насекоми са забелязани от Япония до Ирландия, а сега и в Тексас.