Потребител в Twitter публикува видео на ягода, погледната под микроскоп, в случай че някой от вас има прекрасен ден, който трябва да бъде съсипан.

„Защо?“, вероятно ще попитате. Е, не искаме да ви разваляме изненадата, но причината е следната - заради всички миниатюрни буболечици, които пълзят по плода.

Един от потребителите в социалната мрежа казва – „не мога да се доверя на плод, чийто семена се намират извън него“. Всъщност това въобще не са семена. Може би в края на краищата обаче човекът има право и на ягодите не може да им се вярва!

И какви са тези буболечки? Ако се надявате, че това видео е фалшиво, вероятно не е. Или поне е много добра имитация на реалността. Във видеото по-долу можете а видите насекоми и върху друга ягода – то е дело на YouTube канал, който редовно създава съдържание от този тип.

Видеоклиповете по-горе, изглежда, показват видове малки акари, които живеят по ягодите. Вероятно сте ги консумирали и няма доказателства, че те са вредни за здравето ви. Tetranychus urticae пък (вид паякови акари), които се срещат и по други растения, обичат да извличат хранителните вещества от листата, намиращи се в близост до земята. По този начин ги увреждат и те придобиват бронзов оттенък.

Редица други видове буболечки, считани за вредители, живеят по различни части на ягодовите растения. Някои по-големи насекоми, инвазивни за САЩ, дори снасят яйцата си в ягодите, боровинките и виненото грозде. Петнистите дрозофилите се излюпват вътре в ягодата, преди ларвите им да изпълзят навън.