Има неща, които никой, никога не бива да има основание да каже за вас, пише Мениджър Нюз.

Не позволявайте тези прилагателни да се отнасят за личността ви:

Циничен

Циниците са отровни. Те не вярват в добротата. Не вярват в способността на другите да преодоляват препятствия, да се самоусъвършенстват и да постигат успехи. Не вярват и в новите идеи, защото нямат доверие на хората – включително и на самите себе си.

Лошо е да си циничен, но няма проблем да бъдеш скептичен. Скептиците обичат да следят данните. Обичат да бъдат убеждавани в идеи. Харесва им да анализират, оценяват, измерват и да си вадят собствени изводи. Така те често могат да превърнат една добра идея в страхотна.

Контролиращ

Да, вие държите юздите. И все пак, когато трябва да бъде взето решение, обикновено най-добрият човек, който може да го направи, не сте вие. Това е служителят, който е най-запознат с въпроса.

И докато решителността е черта на добрия лидер, един от най-сигурните начини да бъдете такива е да решите кой е най-подходящият човек да вземе дадено решение или да оглави даден проект. Мнозина обичат да бъдат начело, защото просто им харесва да командват. Отличните лидери не гледат на контрола като на награда. Затова останалите ги смятат за ръководители, които помагат, вместо да се налагат.

Анален

Всеки бизнес се нуждае поне от един човек, който, образно казано, слага точките в края на изреченията и довършва дребните детайли, които другите са пропуснали. Това е особено вярно за малките бизнеси, тъй като много предприемачи са визионери и се фокусират върху дългосрочните планове, вместо да внимават за дреболиите.

Има обаче огромна разлика между това да бъдеш акуратен и това да бъдеш анален тип – човек, който, според психологичните теории, не може да остави нищо на спокойствие, без да го разкритикува и разтерзае до смърт. Разликата се крие в мотивацията. И двата типа искат нещата да са свършени по правилния начин, но докато акуратният се стреми да постигне резултатите, които компанията е определила като важни, аналният иска винаги да става точно на неговото. Бъдете акуратни. Бъдете изчерпателни. Просто внимавайте любовта ви към детайлите да остане в час с процесите, които са важни за компанията – а не да карате хората да следват процедури, които са важни само и единствено за вас.

Интересчия

Почти никой не постига големи цели сам. Добрите лидери се стараят да дадат на служителите си инструментите, обучението и средата, които ще им помогнат да преуспеят. Същото е и при добрите консултанти – те са добри, защото поставят нуждите на клиента на първо място. Така е и със страхотните бизнеси – те правят всичко възможно, за да донесат полза на клиентите си.

Добрите хора поставят другите на първо място и получават ползи от това.

Ако обаче ви наричат интересчия, значи сте получили целувката на смъртта, ако се надявате да създадете дух на сътрудничество в компанията си. Рано или късно това мнение на другите може да доведе и до края на вашия бизнес. Интересчиите толкова очевидно се грижат само за себе си, че един хубав ден ще си останат самички, защото кой има полза от тях?
Вместо да бъдете егоисти, работете здраво, за да си заслужите репутация на... слуга. На човек, който прави всичко, за да печелят съдружниците му. Така не само ще успеете професионално, но и ще спечелите много приятели.