Витамините, които сме свикнали да консумираме редовно, всъщност не допринасят с нищо за здравето ни и дори могат да са опасни, твърдят учени, цитирани от Telegraph.

Като цяло хората в Европа и Северна Америка са в добро физическо състояние и твърде рядко се нуждаят от тези добавки. Този извод идва заедно с оповестяването на резултатите от едно от най-подробното изследване на витаминните добавки, което обхваща половин милион души.

Едно от академичните заключения е, че витамините дори могат да са вредни, защото създават фалшиви тревоги за болести, които не могат да бъдат излекувани. Учените предупреждават хората да не взимат прекалено добавки, защото те "нямат ясна полза".

Мащабното изследване обхваща 24 предишни проучвания на 450 000 души и не открива положителен ефект върху смъртността, който витамините да създават. Друго наблюдение се отнася до 6000 възрастни мъже, при които познавателните способности намаляват в продължение на 12 години независимо от това, че те взимат витамини. По сходен начин биват изследвани и още 1700 мъже и жени със сърдечни проблеми, при които консумацията на добавки също няма ефект. Поради това учените считат, че повечето подобни витамини просто трябва да бъдат избягвани и в никакъв случай да не се разчита на тях за превенция и лечение на хронични заболявания.