Притежавате маска N95? Според учени от Университета на Илинойс в Ърбан-Шампейн ако я пуснем за 50 минути в режим на сухо готвене в мултикукър, ще я стерилизираме по такъв начин, че да отговаря на основните санитарни условия.

N95 маските представляват ефективно защитно средство срещу проникването на течни капчици, дребни твърди частици в дихателните пътища на човека, както и микроорганизми, които включват и новия коронавирус.

И N95, и останалите видове маски могат да бъдат стерилизирани по най-различни начини, но много често горещата пара или химическите съставки нарушават структурата им. А това от своя страна не винаги позволява поддържане на необходимото ниво на филтрация и целостта на слоевете.В хода

на работата на изследователите е установено, че този тип стерилизация при 100 градуса по Целзий за 50 минути позволява да се потискат четири вида вируси, включително коронавирус, и то дори по-ефективно, отколкото при ултравиолетово облъчване.

Изследването е публикувано на страниците на списанието Environmental Science and Technology Letters, което се публикува от American Chemical Society.