Учени създадоха нов вид хибрид, който поне официално се появява за първи път – между човек и овца. Етапът на хибрида е само на ниво ембрион, като идеята е технологията да може да се използва един ден за отглеждане и трансплантация на органи, които да се вземат от изкуствено създадените и отглеждани хибриди. За целта учените са инжектирали човешки стволови клетки в ембриони на овце, което е произвело хибрид, за който се твърди, че е 99% овца, но все пак има нещо общо с нас, хората. Ембрионите са били унищожени след 28 дни, но хибридите вече са породили нагорещена дискусия с етически фокус в медицинските среди.

“Човешкият елемент в ембрионите е изключително малък, въобще не говорим за фантастични същества като прасе с човешко лице”, коментира клетъчния биолог Хиро Накаучи от университета Станфорд. Той добавя, че на всеки 10 000 клетки само една е човешка, като всички останали са на овцата, която е донор на ембриона. Въпреки стереотипа за лудия учен, който изглежда съвсем актуален в случая, не бива да се забравя, че тези противоречиви експерименти един ден могат да доведат да успешно решение на проблема с хилядите хора, които очакват донори за трансплантация на органи и голяма част от които умират, преди да се появи подходящ.