Океанът наистина е препълнен. С вируси. В един кубичен милиметър вода могат да бъдат намерени около 10 милиона вируса, и се оказва, че те имат приятели, за които науката не знаеше досега.  В ново изследване учени установиха, че непознато досега семейство от вируси, което доминира океана, не може да бъде открито със стандартните лабораторни тестове. Учените подозират, че това вирусно множество може би вече съществува и извън водата и дори може би в нас самите.

“Не мислим, че новооткритите вируси са специфични само за океана”, коментира микробиолога Мартин Полц от MIT.  Той и неговия екип са анализирал вода, която е била събирана в продължение на три месеца от океана край бреговете на щата Масачусетс. И това, което са открили вътре, е било забележително не с това, което съдържа, а с това, което няма. Според науката, най-изобилните вируси на планетата са двойно-спиралните ДНК вируси, от които вариацията с опашка е най-често срещана. Техните мистериозни безопашни братовчеди са много по-неизучени, основно поради факта, че техните биологически характеристики не се улавят от стандартните лабораторни тестове. Но това не означава, че не могат да бъдат засечени. От 200 вируса, инфектирали култура от често срещана морска бактерия, 18 са се оказали от ново, непознато семейство на безопашни ДНК вируси. Учените се надяват откритието да им помогне за да открият липсващото звено в еволюцията на вирусите.