Науката се сдоби със сериозно доказателство, че кърлежите наистина са пиели кръв от динозаври преди милиони години, и това не е само измислица на писатели като Майкъл Крайтън. Доказателството представлява парче Бирмански кехлибар на възраст от около 99 милиона години. В него учените са открили голям кърлеж, който е държал перо, за което се смята, че е принадлежало на един от пернатите динозаври от Кредния период, някъде в периода между 145 и 66 милиона години назад.

Находката е изключително рядка, защото е запазила не само древната буболечка-кръвопиец, но и това, с което се е хранила. До момента това е най-старата запазена подобна палеонтологическа находка, която поставя кърлежите и динозаврите в един времеви период. “Кърлежите са паразитни организми, които смучат кръв и имат много сериозен ефект върху здравето на хората, добитъка, домашните любимци и дори дивите животни, но досега нямахме ясна идея за тяхната роля в древните епохи”, обяснява Енрике Пеналвер от испанското геологическо изследване.