Клетките, които отговарят за „реда” и „изяждането на вредителите” в мозъка, се обновяват няколко пъти в рамките на човешкия живот, откриха учени от университета в Саутхамптън.

Специалистите са наблегнали на микроглията – група клетки на централната нервна система, които са фагоцити и унищожават инфекциозните агенти и повредените нервни клетки.

Микроглията сканира постоянно мозъка, за да открие и отстрани създали се проблеми. Тези клетки могат да се нарекат "чистачи" на мозъка. Преди се е считало, че микроглията се е обновявала твърде бавно, което не винаги е обхващало един живот с пълен цикъл на обновление. Специалистите обаче са установили цели 6 цикъла на обновление за един жизнен цикъл на човек.

В изследването на учените са участвали мишки. Специалистите от Саутхамптън са сравнили и анализирали поведението на микроглията в мозъка на мишките и в човешкия мозък, като са подсилили клетките с антитела.

Точният потенциал на микроглията ще се уточни, като се разбере взаимодействието на клетките помежду им заедно с това как реагират функциите на другите мозъчни клетки.

Проучването на жизнения цикъл на тези клетки ще предостви възможност да се помогне на хора, страдащи от болестта на Алцхаймер, както и други нервно дегенериращи заболявания. Счита се, че тези заболявания се активират в резултат на прекомерната активност на микроглията.