В продължение на хиляди години хората са медитирали за физическо, духовно и емоционално благосъстояние. Нека погледнем как медитацията се отразява на тялото ни от научна гледна точка.

Всичко започва с мозъка. По време на медитация се наблюдава повишена активност на тези части от мозъка, свързани с намаляването на тревожността и депресията, както и повишаване прага на поносимост към болка.

Искате да се отнасяте по-внимателно към семейството и приятели ви? Когато учени сравнили мозъците на монаси-медитатори с тези на хора, които са начинаещи в медитирането, установили, че частта на мозъка, свързана с проявяването на състрадание е много по-силно изразена при монасите. Медитирането буквално променя мозъчните вълни и техните честоти  могат да бъдат измерени. Медитиращите излъчват мозъчни вълни с по-висока алфа честота, което води до намалени нива на негативни емоции като гняв и тъга.

И ако това не ви е достатъчно, медитирането променя физическия размера на мозъка. Учени установили, че след 8-седмично медитиране се увеличили сивите клетки в областите на мозъка, отговорни за ученето, запаметяването и контролирането на емоции. В същото време амигдалата, която активира негативни състояние като гняв и афект понижила своята функция. Освен това резултатът от изследване, в което група хора, част от които редовно медитират били инжектирани с вирус, доказал, че медитаторите произвели по-голям брой антитела и развили по-голям имунитет.

Медитацията, разбира се, не може да замени лекарствата или здравословния начин на живот, но както редовната физическа активност укрепва тялото ви, така и медитацията може да укрепи мозъка.

Научете повече за ползите от медитацията в долното видео: