Мозъкът е удивителен и сложен. Но липсата на достъчно знания за функционирането му е довелa до многобройни и разнообразни митове през годините, разказва ASAP Science в своето поредно образователно видео. Например:

1. Колкото по-голям, толкова по-добре. Това може да вярно за някои други органи, но е достатъчно само да хвърлим поглед върху мозъка на кашалота, който е близо 6 пъти по-голям от човешкия, за да видим, че този мит се разпада. Да китовете несъмнено са интелигентни животни, но когнитивните им способности бледнеят в сравнение с нашите.

2. Алкохолът убива мозъчни клетки. Не. Алкохолът може да създава проблеми във връзките между невроните, но не ги убива. Щетите в голямата си част са обратими.

3. Ако изобщо някога сте го вярвали, трябва да ви съобщим и това: наркотиците нe правят дупки в мозъка. Въпреки че някои от тях могат да променят функционалността и стуктурата му, единственото, което може да направи дупка в мозъка, е физическата травма.

4. Имаме 100 милиарда мозъчни клетки? Не точно. През 2009 г. учени откриха, че реалният им брой е близо до 86 милиарда.

Разликата може да изглежда малка, но тези 14 милиарда неврона съставят целия мозък на един павиан. За да поставим този брой още по-ясно в перспектива, имайте предвид, че един милион секунди се равнява на 12 дни, а един милиард секунди - на 31 години! Тъй че разликата от 14 милиарда неврона може да не е чак толкова малка.