Японска компания започва за първи път в света клинични изпитвания на терапия чрез индуцирани стволови клетки iPS на пациент, страдащ от тежка сърдечна недостатъчност, предаде ТАСС, като цитира съобщение на фирмата "Хартсийд".

По време на експеримента пациентът приема терапевтична доза HS-001, която съдържа сърдечна мускулна тъкан, получена от iPS клетки.

Методът на лечение включва поставянето на две дози, като втората е с три пъти по-висока концентрация в сравнение с първата, пише БТА. Общо 10 души с тежка сърдечна недостатъчност, причинена от коронарна болест на сърцето, ще участват в проучването. Японската компания го провежда съвместно партньора си - датската корпорация "Ново нордиск". Тестовете ще продължат малко повече от една година.

През 2012 г. японският учен Шиня Яманака получи Нобелова награда за физиология и медицина за изследвания в областта на стволовите клетки. След това интересът на японското правителство и на обществото в тази сфера значително се увеличи.

Регенеративната медицина бе обявена за приоритетно направление в развитието на науката. Клетките iPS при определено химическо въздействие могат да възстановят клетки от всякакъв вид, което на теория позволява създаването на тъкани за различни органи. Според немалко специалисти присаждането на такива клетки би могло да лекува и злокачествени заболявания.