Марс отдавна се смята от учените за суха и пустинна планета, която поради липсата на вода е неспособна да поддържа живот. Но последните резултати от множество изследвания показаха, че на Марс вероятно дори и сега има вода, като в някои от резултатите се твърди, че е напълно възможно под повърхността на Червената планета да има цяло подземно езеро. Всичко това доведе до пораждането на нови научни надежди, че Марс може би все пак може да поддържа живот и че това зависи основно от свойствата на водата.

И сега ново изследване, публикувано в списанието Нейчър Геосайънс показва, че отлаганията под повърхността на планетата, и особено в районите на двата й полюса, могат да поддържат молекулярен кислород, който е ключов за живота на Земята. Това откритие е от изключителна важност, защото ако се потвърди, прави много голяма вероятността Марс да е дом на редица видове микроби и бактерии, както вероятно и на някои видове гъбични образувания. Повърхността на планетата преди 3.8 до 4 милиарда години е била много подобна на земната. По това време Марс е имал дебела атмосфера и изобилие от течаща вода, освен глобално магнитно поле и силна вулканична дейност.