Тази планета може да е обитаема. Тя се намира само на 1200 светлинни години от нас

02 юни 2016 г., 08:30
1869

На този етап само няколко дузини планети (от около 2300 открити) се намират в т.нар. „обитаема зона“.

Снимка: NASA Ames/JPL-Caltech/T. Pyle

Екзопланетата Kepler-62f би могла един ден да поддържа човешки живот, твърдят учени. Тя се намира едва на 1200 светлинни години от Земята, пише Science Alert.

Разположението на Kepler-62f спрямо нейното слънце изглежда идеално – планетата се намира в т.нар. „обитаем пояс“. Т.е. на повърхността й можем да очакваме смесица от скалист терен и океани.

Kepler-62f е около 40 процента по-голяма от Земята, така че ще има място за всички, ако един ден успеем да стигнем до нея.

Планетата е кръстена по този начин, тъй като е открита от „Кеплер“ през 2013 г. Нов анализ, направен от екип от Университета на Калифорния, Лос Анджелис, проучва по-внимателно състава на планетата, нейната орбита и вида атмосфера, който предлага.

Учените са използвали компютърен модел, за да тестват различни хипотези, свързани със състава на планетата и нейната орбита. Оказва се, че тя се намира на по-голямо разстояние от своята звезда, отколкото ние от нашето Слънце. Това означава, че ще е нужно по-голямо количество въглероден диоксид в атмосферата, ако искаме водата да се задържи в течно състояние на повърхността.

С помощта на множество изчисления, които взимат предвид потенциалното атмосферно налягане и нивата на въглероден диоксид, учените достигат до няколко потенциални сценария, според които Kepler62f може да е годна за обитаване.

Естествено, на този етап няма как да наблюдаваме директно тази планета. Затова тези компютърни модели са най-точният анализ, на който можем да разчитаме.

„Открихме, че в съставът на атмосферата e такъв, че температурите на планетата да са топли. Съответно – възможно е на повърхността да има течна вода“, казва Аомава Шийлдс, главен ръководител на изследването.

Действително, нужно е да има висока концентрация на въглероден диоксид, който да поддържа Kepler-62f достатъчно топла целогодишно. Според учените това означава, че атмосферата й трябва да е 3-5 пъти по-гъста от тази на Земята и да е съставена изцяло от въглероден диоксид.

Това може и да ви се струва прекалено, но целият този въглероден диоксид е нужен, за да „плени“ топлината в атмосферата на планетата.

Откритията са публикувани в журнала Astrobiology.