Учени установиха, че частици космически прах, които са били събрани от горния слой на атмосферата на Земята, са по-стари от Слънчевата система. И могат да ни научат на много интересни неща за начина, по който са се формирали и развивали звездите и планетите в началото. Възрастта на междузвездния прах е поне 4.6 милиарда години, като за това време той е изминал умопомрачителни разстояния, заключават от екипа, които са анализирали химическата му структура. “Нашите наблюдения показват, че тези екзотични прашинки са участвали във формирането на планетите и звездите”, коментира Хоуп Ишии от университета на Хавай в Маноа.

Възможността да се анализира материал, от който се е формирала Слънчевата система е много рядка. Според учените от екипа прахът е дошъл от диска от газови облаци около Слънцето, но предстои тази хипотеза да бъде проверена с помощта на компютърно генерирани математически модели. Вместо да събератпраха от преминаваща комета учените са взели пробите с помощта на статосферния летателен апарат на НАСА. Най-вероятно частиците са останали от изгорели комети.