Астрономите откриха хиляди планети извън нашата слънчева система, включително няколкостотин, които изглеждат способни да поддържат живот. Проблемът при всички тях е, че се намират на гигантски растояния, от порядъка на хиляди светлинни години, и това прави невъзможно достигането им в рамките на човешки живот.

Астрономи от Южната Европейска Обсерватория обявиха откриването на обитаема планета, която се намира в орбита на растояние от само 4.25 светлинни години от нас, съобщава Der Spiegel.

Планетата обикаля около звездата Проксима Кентавър, звезда, която всъщност е известна на астрономите от повече от 100 години. Тя е част от интересна тройна система с две други звезди, Алфа Кентавър А и B. Проксима Кентавър е червено джудже с малка маса, която се намира на 0.23 светлинни години от другите две звезди и е по близо до Земята с около 0.12 от тях, като така се явява най-близка до нашата Слънчева система

Новооткритата планета се намира в “обитаемата зона” на Проксима Кентавър, което е региона от пространство около звезда, където планетите могат да имат вода на повърхността си. Течната вода, както знаем, е ключова за зараждането и поддържането на живота.

Източник: RedOrbit