Как изглежда мечтаната работа? Дегустатор на сладолед, бавачка на панди, професионален зрител на Netflix?

Какво ще кажете за идеята да ви плащат, докато си лежите по цял ден и си четете книга или гледате филми? Учените от NASA ангажираха 24 доброволци точно с тази цел. При това за 60 дни.

Има само една ловка – избраниците (12 мъже и 12 жени) трябва да извършват всички дейности в легнало положение в легла, специално пригодени за тази цел. И да, това включва и къпане.

Идеята на експеримента, който NASA провежда съвместно с Европейската космическа агенция в Кьолн, Германия, е да открие как астронавтите ще бъдат потенциално засегнати от гравитационните условия на космическото пътуване по време на дълготрайни орбитални мисии.

60-дневният експеримент започна на 25 март, което означава, че доброволците ще се излежават още 56 дни срещу заплащане. Накрая те ще получат 16 500 евро.

Веднъж на ден хората ще бъдат поставени в специална центрофуга, която ще ги завърта и ще симулира изкуствена гравитация. Центробежните сили ще разпределят кръвта в тялото, а учените ще изследват ефектите от процеса. По време на 60-те дни ще се извършват и други експерименти, които да проверят промените в телата и способностите на участниците. След края на теста ще има 29 дни за възстановяване.

Завъртането в центрофугата също ще е различно, за да се намери подходящата интензивност за различните тела. Целта на експериментите е да се провери доколко изкуствената гравитация ще е полезна за здравето на астронавтите при космическите пътешествия. Едва тогава ще се преценява дали и как да се приложи и в самите космически кораби.