Експлозията над Берингово море в края на миналата година е освободила 10 пъти повече енергия от атомната бомба, която унищожи Хирошима, твърдят учени.

На 18 декември огнената топка прекоси небето над руския полуостров Камчатка и генерира енергия, която се равнява на 173 килотона ТНТ. Това бе най-големият метеорен взрив в небето след този над Челябинск преди 6 години, както и вторият най-силен за последните 30 години.

За разлика от метеора над Челябинск, който бе заснет от десетки души, този над Берингово море остана до голяма степен незабелязан поради факта, че е избухнал на наистина отдалечено място.

NASA е получила данни за взрива от американските военновъздушни сили, след като сателити са регистрирали видима и инфрачервена светлина от огнената топка през декември. Линдли Джонсън от NASA заяви пред Би Би Си, че толкова мощен взрив се случва 2 или 3 пъти на век.

Анализ на американската космическа агенция показва, че метеорът, който най-вероятно е бил няколко метра широк, е навлязъл в земната атмосфера с 115 000 км/ч и е избухнал на 25 км височина. Взривът е освободил около 40 процента от енергията на експлозията над Челябинск, допълва Кели Фаст от NASA.

През 1908 г. най-мощният метеорен взрив в нашето съвремие разтърсва Русия. Космическата скала избухва над Тунгуска - не особено гъсто населен регионв Сибир и буквално изравнява със земята 80 млн. дървета в рамките на около 1990 кв км. Повече по тази тема може да прочетете тук.

Източник: The Guardian