Науката отдавна не смята възникването на живота на родната ни планета за уникално или малко вероятно събитие. Всъщност преобладаващото мнение сред учените е, че въглероднобазираният живот от земен тип почти неизбежно възниква на всяка подобна на Земята планета, на която съществуват подходящите за това условия. Иначе казано, в момента, в който условията станат поне малко поносими, планетата веднага бива завладяна от едноклетъчни организми. Единствената безспорна и задължителна предпоставка за възникването на живот е наличието на течна вода - идеалния разтворител за „първичната супа”, в която възникват живите организми. Нещо повече, доказана е и възможността едноклетъчни организми да се разпространяват в Космоса чрез астероиди, комети или отломки от космически катаклизми. Всичко това означава, че Вселената най-вероятно гъмжи от живот, дори той да е в огромната си част едноклетъчен.

През последните десетилетия изследователи от цял свят се надпреварват да откриват нови екзопланети (земеподобни или не), като броят на откритията нараства непрекъснато. Ако искате да сте в крак с тези нови находки или просто искате да научите всякакви подброности за тези далечни светове, то тези 4 страхотни сайта със сигурност ще ви допаднат.

Това е своеобразната Wikipedia за световете извън Слънчевата система, както и възможно най-добрата уеб стартова точка по темата. Стойността на това място категорично не е в неговия дизайн, а в ценната информация, която съдържа. Тук можете да намерите най-актуалната информация за всички открити до момента екзопланети, пълен списък на всички текущи проекти за търсене на планети, както и пълна библиография на публикуваните изследвания в тази област. Разделът Tutorials пък съдържа всичко, което трябва да знаете за екзопланетите, за да се превърнете в най-добрия експерт по темата сред приятелите си.

Водещият „екзопланетен” сайт, поддържан от изследователския център на НАСА JPL (Jet Propulsion Laboratory). Отлично подреден сайт, съдържащ много разнообразна информация за „извънслънчевите” планети, включително новини, интервюта с водещи изследователи в областта, научни публикации. Главната страница на сайта съдържа брояч на откритите екзопланети – най-бързият начин да разберете колко свята извън Слънчевата система са открити до момента. Мястото съдържа и визуален „Атлас на новите светове”, както и много интересна интерактивна 3D визуализация на известните до момента екзопланети.