Десет златни, девет сребърни и шест бронзови отличия бяха присъдени на Fox Networks Group за изключителни постижения в маркетинговите комуникации на международната церемония PromaxBDA Global Excellence Awards в Лос Анджелис, САЩ на 8 юни 2017 г.

Сред победителите бе глобалната кампания „Outcast Mural Art Stunt“, провела се в края на май и началото на юни 2016 г. по повод световната премиера по FOX на сериала „Изгнаник“. Кампанията заслужи две златни отличия в категориите „Най-добро използване на социални медии за промоция на предаване или сериал“ и „Цялостна промоция на специално събитие“, две сребърни отличия в категориите „Най-добро преживяване или промоция на специално събитие за широката аудитория“ и „Най-добро съдържание за дигитална промоция“, както и бронзово отличие за „Най-добро използване на виртуална реалност или 360-градусово видео”.

„Promax е най-престижната  церемония, която отличава изключителните постижения в маркетинга в развлекателната индустрия на всички екрани – в ефир, онлайн и на мобилни устройства. Наградите PromaxBDA Global Excellence Awards поставят стандартите в световния медиен маркетинг. За нас е чест, че София, Загреб и нашият местен екип са част от най-награждавания проект на Promax тази година“, коментира Милена Филчева, Маркетинг и PR  директор на FNG за Балканите.  

Арт проектът „Outcast Mural Art Stunt” oбхванa общо 12 града по цял свят – Берлин, Истанбул, Джакарта, Куала Лумпур, Лондон, Манила, Сингапур, София, Стокхолм, Сидни, Загреб и Неапол. Началото бе поставено на 28 май 2016 г. на събитието MCM London Comic Con, като в рамките на една седмица в различните градове се появяваха комикс след комикс, рисувани на живо от най-добрите графити художници. Така сцена от сериала „Изгнаник“ оживя в реална градска среда, като графити артистите интерпретираха оригиналните илюстрации на Пол Азасета, един от създателите на комикса „Изгнаник“ („Outcast“), на който е базиран сериала. Комиксите се разкриваха последователно на специално създадена дигитална платформа www.outcastart.tv. Феновете от цял свят следваха историята чрез видео и снимкови материали от всяка локация, качвани на общата платформа или споделяни в социалните мрежи с хаштаг #outcastart.

В София, в партньорство с Националния дворец на културата, в продължение на 2 дни – на 28 и 29 май петима от най-добрите български графити художници – 140 Ideas, Esteo и GOAT рисуваха гигантски комикс на открито на живо върху огромно пано с размери 7 метра (ширина) х 24 метра (височина) върху фасадата на иконичната сграда. 5-тонно скеле на 14 етажа, 36 часа работа и 300 флакона боя бяха необходими на художниците за реализацията на огромния графит. Във вечерните часове на 29 май сцената беше завършена и НДК се обля в червена светлина. Агенциите, които участваха в реализацията на проекта в София, са Noble Graphics, Key Events & Communication и Trinitix.

Хиляди столичани наблюдаваха създаването на най-големия комикс, показван в градска среда у нас, а стотици фенове на графити културата, визуалните изкуства и сериалите се престрашиха да влязат в стаята на „Изгнаник“. Първият епизод на „Изгнаник“ беше показан ексклузивно на живо във Facebook на 20 май едновременно в 61 държави. За първи път телевизионна компания и Facebook излъчиха на живо толкова дълъг видео материал.

Резултатите от премиерата на „Изгнаник“ бяха повече от впечатляващи с общо 26 милиона гледания извън САЩ, като това стана епизодът, достигнал до най-голяма зрителска аудитория в историята на FOX. Премиерата на сериала във Facebook и свободният достъп до първия епизод чрез стрийминг във Facebook, Youtube и платформата за отложено гледане FOX Play в продължение на две седмици преди телевизионната премиера на сериала генерираха 18.7 милиона гледания по света. В Европа премиерата събра 11.2 милиона гледания.  

Gallery
Gallery
Gallery