Дългогодишният съюзник на животните и посланик на PETA, сър Пол Маккартни подкрепя Европейската гражданска инициатива „Save Cruelty-Free Cosmetics“ (За козметика без жестокост)  – инициатива подкрепена от над 100 организации за защита на животните, между които е и българската организация КАЖИ (Кампании и активизъм за животните в индустрията). С Европейската гражданска инициатива се цели гражданите да призоват Европейския съюз (ЕС) за засилване и ефективно прилагане на забраната за тестване на козметика върху животни.

В изявлението си Пол Маккартни споделя: “Ние мислехме, че битката приключи и тестовете за козметични продукти върху животни в Европа са  в историята. За съжаление това не е така. Европейската агенция по химикали продължава да изисква използването на хиляди зайци, плъхове, риби и други животни в тестовете за козметични съставки. Вие може да помогнете да спрем това. Нито едно животно не трябва да страда заради красотата. Ако сте гражданин на ЕС, моля, отидете на savecrueltyfree.eu и подпишете Европейската гражданска инициатива за забрана за тестване на козметични продукти върху животни. Подписването на петицията отнема само една минута – по този начин ние можем да спасим живот.”

По думите на Маккартни, хиляди животни все още са принудени да вдишват или поглъщат козметични съставки за тестовете, изисквани от Европейската агенция по химикали. Забраната на ЕС за опити върху животни е застрашена заради новите изисквания на Европейската агенция по химикалите. Тя изисква тестове върху животни за химически съставки в козметичните продукти, които така или иначе вече се използват безопасно от години.

Съставките, за които са предвидени допълнителни тестове, се продават в световен мащаб. Ако не бъдат взети мерки за прекратяване на тестовете се ограничава възможността на потребителите да купуват продукти без жестокост.

За да бъде успешна инициативата, е нужна  подкрепата на 1 милион граждани на Европейския съюз – независимо от местожителството им. Затова е важно посланието да бъде разбрано и разпространено сред всички граждани на ЕС.

Владимир Нгуйен от КАЖИ посочва: “Броят експерименти върху животни не се е променил много през последното десетилетие, въпреки невероятния напредък в науката и уверенията от страна на вземащите решения в Европа, че целта им е да заменят тестовете върху животни. Необходимо е ЕС да си постави по-амбициозни цели за хуманно отношение към животните, което включва грижа за милионите животни, затворени в лабораториите.”