Учените непрекъснато изследват различни храни и откриват, че ако ги ядете, има по-малък риск да се разболеете от нещо.

Не вярвате? Ето 10 примера...

Текила срещу диабет и остепороза

Мексикански учени установиха, че фруктаните – полизахариди, съдържащи се в растението агаве, от което се прави текила, могат да се използват за превенция на диабет и остеопороза. „Откритията предполагат, че диета, включваща фруктани от агаве, помага срещу декалцификацията на костите и значително подобрява формирането на костна тъкан, което предотвратява остеопороза“, съобщи д-р Мерседес Лопес. Консумацията на фруктани спомага и за повишено отделяне на хормона инкретин GLP-1 (глюкагонподобен пептид-1), стимулиращ инсулиновата секреция, което е превенция на диабета. Д-р Лопес обаче предупреждава, че важните компоненти на растението намаляват значително в текилата по време на ферментацията.

Чипсът развеселява

Чипсът подобрява настроението, прави ни по-спокойни и жизнерадостни, смятат британски учени от университета в Бирмингам. Те направили експеримент - 60 мъже и жени гледали филм за атомната бомба над Хирошима в края на Втората световна война. След това на половината дали списания, за да се разсеят, а на другата половина – чипс. Втората група са подобрили настроението си 20 минути след изяждането на чипса. Това може да се дължи на ефекта на хранителните съставки върху мозъка или просто на приятното усещане от вкуса му, обяснява д-р Майк Грийн.

Хлябът помага за здравословно тегло

Испански учени направили опит с 504 ученици на възраст от 8 до 13 година, разделени на групи според това колко хляб ядат. И установили, че тези, които ядат повече хляб, имат по-нисък индекс на телесна маса. Изводът е, че хлябът е важна част от менюто, защото дава енергия и подобрява сърдечно-съдовата дейност.

Кората на хляба предпазва от рак

Индийски учени откриха антиоксидант, отделящ се при печенето на хляба, който предпазва човешкия организъм от промени, водещи до рак на дебелото черво.

Антиоксидантът, наречен пронил-лизин, се образува като резултат от химическа реакция при печенето. Той се съдържа в кората на хляба осем пъти повече, отколкото в средата му.

Антираковият потенциал на кората на хляба беше открит през 2002 г. от германски учени, които установиха, че химическата реакция, водеща до поява на твърда кафява кора, също предизвиква освобождаване на мощни антиоксиданти.

Инсултът бяга от соята

Продължителната консумация на соеви продукти значително намалява риска от исхемичен инсулт, установи австралийско изследване. Исхемичният инсулт е най-честият тип мозъчен удар. Причинява се от прекъсване на притока на кръв към мозъка. Авторите на проучването от университета на Къртин са установили, че за хората, които консумират 50 грама соеви продукти седмично, рискът от исхемичен инсулт е по-малък. Благоприятният ефект се увеличава от консумацията на между 50 и 300 грама соеви продукти, а най-голяма полза има от количество над 300 грама седмично.

Какаото понижава кръвното налягане

Какаото съдържа съединения, които подпомагат разширяването на кръвоносните съдове. Германски учени от Кьолнския университет правят изследвания, за да проверят дали активните елементи на какаото, приемани като хранителни добавки, могат да понижават кръвното налягане.

Известно е, че високото кръвно налягане е главен рисков фактор за инфаркт на миокарда и мозъчен инсулт. Какаовите полифеноли действат като естествени антиоксиданти, повишавайки нивата на азотния окис, който пък на свой ред разширява кръвоносните съдове.