„Пандемията катализира страшно много процеси, които започнаха в големите организации още преди това“, това заяви Катя Димитрова, съосновател и управляващ партньор на комуникационната група „Интрапартнес“ в рамките на третия обществен разговор „Щастието на нацията“, организиран от сп. „Мениджър“.

„На първо място – дигитализацията. Всички бизнеси трябваше да направят тази стъпка, за да могат да оперират. – каза още тя. - Взаимоотношенията работодател – служител се поставиха на нова основа, какво е важно и за давете страни на пазара за търсенето и предлагането. Диалогичността се засили.“

Независимо дали организациите са малки или големи, поставянето на човека в центъра на процесите бе също нещо, което изкристализира, допълни г-жа Димитрова.

Как се промениха очакванията на служителите вътре в компанията?

„Една от най-важните роли на компаниите и HR специалистите бе да създадат усещането за финансова стабилност на служителите“, допълни Полина Господинова-Георгиева, изпълнителен директор на Българска асоциация за управление на хора

„Компаниите промениха комуникацията си – те започнаха да комуникират редовно със своите служители по какъв точно начин компанията преминава през кризата.

Сега хората очакват много повече гъвкавост от своите работодатели – видяха, че това е възможно и занапред това изискване ще продължава да е основно“, допълни още г-жа Господинова-Георгиева.

Ключовата роля на мениджъра

„Мениджърите, разбира се, имаха същите страхове, които и техните служители“. Те обаче бяха онези, които трябваше да открият по какъв точно начин тяхната компания да преодолее всички предизвикателства, поемайки по един доста по-непознат път.

Психическото здраве на хората

Какво правят компаниите, за да подобрят цялостното психическо здраве на своите служители? „Хората трябва да продължат да общуват – заяви Кристина Иванова, директор на TELUS International Bulgaria и вицепрезидент операции за България и Турция. - Ние въведохме изключително много платформи, през които хората да продължат да си общуват и говорят. Имахме различни корпоративни програми с психолози, към които хората проявиха страшно голям интерес. Не само за индивидуални, но и за групови сесии.“

Организирахме най-различни активности, които са както полезни, така и важни – включително готварски курсове, курсове за правене на коктейли и т.н., коментира още г-жа Иванова.

Идва ли времето на по-кратката работна седмица?

„Ключовата дума е баланс“, заяви Катя Димитрова. - По-скоро идва края на момента, в който измерваме извършената работа в дни или часове. Има работя и тя трябва да бъде свършена с баланс. „Хората трябва да бъдат достатъчно мотивирани, че те да дадат резултат, да свършат работата, която се изисква от тях, в срок. Ако хората са щастливи на работното място, те ще го направят“.

Нивото на собствена отговорност и нивото на грижа, която работодателят проявява, ще допринесе за това да не броим броя на работните дни или часове, каза още г-жа Димитрова.

Как изграждаме устойчив екип, който не е физически заедно през цялото време?

Важен е индивидуалният подход, смята Полина Господинова-Георгиева. „Това изисква страшно много инвестиции от страна на мениджърите – както на време, така и на усилия. Това обаче се отплаща в лоялност“, категорична е тя.

„Да, на мениджърите ще им е изключително трудно да управляват екипи, които са нито рак, нито риба – т.е. малко вкъщи, малко в офиса. Стана ясно обаче, че от дистанция може да се работи.“ В случая мениджърите ще трябва да могат да отпуснат контрола, без да го изгубят, коментира г-жа Господинова-Георгиева.

Събитието се осъществява с подкрепата на: TELUS International ; BAT

Официален кафе партньор: Costa

Комуникационен партньор: INTERIMAGE

Медийни партньори на инициативата саbTVdir.bgНПО ПорталBloomberg TV Bulgaria Dnes.bg