Кажете сбогом на тези 8 сутрешни навика

26 май 2018 г., 10:22
7981

Shutterstock

Трудно е да се отърсим от старите навици. Именно поради тази причина често вършим неща, без дори да се замисляме колко много ни вредят. Особено рано сутрин, когато нямаме особено много време. Чаша кафе, закуска мляко? Това далеч не е най-добрият начин да започнем деня, пише BrightSide.

В следващите редове ще ви представим 8 вредни неща, които повечето от нас правят всяка сутрин. 
 
1. Денят ни не започва с душ
 

Опитвате се да намерите отговора на важен въпрос? Лекар от Харвард твърди, че сутрешният душ може да ни помогне в това отношение. Той помага на мозъка да стане активен и е по-малко вероятно да се разсее от външни фактори. Душът позволява на мозъка да генерира нови и необичайни идеи. Ето защо никога не трябва да пропускаме шанса да си вземем душ след събуждане.

2. Гореща вода
 

Топлата вода ни отпуска. Ето защо горещият душ рано сутрин не е добра идея - от него ще ни се прииска да се върнем обратно в леглото. От друга страна, студените сутрешни душове имат няколко предимства. Те ни помагат да се чувстваме освежени, стимулират мозъчната активност и карат имунната система да работи по-усилено. Студената вода, за разлика от топлата, не изсушава кожата и според учените хората, които редовно взимат студени душове, могат да свалят около 9 кг годишно.

3. Проверяваме телефона твърде често

Какво правите, когато се събудите? Посягате към телефона, за да проверите Facebook или някоя друга социална мрежа, нали? Начинът, по който прекарваме деня си обаче, зависи до голяма степен от нашата сутрин. Не губете време, четейки постовете на другите. Вместо това - посветете се на себе си.  Същото важи и за проверката на входящите писма на служебната поща. Това може да направи работният ни ден по-дълъг. По-добре е да пуснем любимата си музика, да прекараме време с хората, които обичаме или да приготвим вкусна и здравословна закуска.

4. Пилеем време при избора на облекло
 
"Какво да облека?" е популярен въпрос рано сутрин. Има достатъчно хаос сутрин, за който нямаме време, така че да не влошаваме ситуацията, като търсим и дрехи. За да направим избора си по-прост, трябва да намалим разнообразието от дрехи, които имаме в гардероба си.

Стив Джобс от Apple носеше легендарните си дънки и черно поло, не защото е пестил пари, а защото е знаел, че времето му е скъпо. Полезно е да имаме специално място в гардероба си, където да поставим само дрехите, които носим на работа. Ако имаме костюм, който ни кара да носим черно сако и бяла риза, то може да запазим само черните сака и бели ризи в тази част. Редовно трябва да проверяваме гардероба си и да се отърваваме от нещата, които вече не носим. Дрехите, които са извън сезона, се съхраняват на друго място.

5. Ядем зърнени култури
 
Обичайната порция зърнени култури (50 грама) съдържа около четири супени лъжици захар. Толкова много захар сутрин води до прилив на инсулин в кръвта и когато ефектът изчезне, ставаме уморени и летаргични. Прясно мляко, кисело мляко и пресни плодове, когато се добавят към зърнени храни, също са нездравословни за ядене сутрин, така че най-добре е да стоите далеч от тях.
 
Известен диетолог, Челси Амер, наскоро заяви, че е по-здравословно да яде по една суха пица сутринта, отколкото една купа зърнени храни. Пицата съдържа протеини, мазнини и въглехидрати, което я прави балансирана закуска. Важно е обаче да запомним да не ядем повече от едно парче.
 
Освен пица, може да хапваме и бъркани яйца, извара или месо, което не съдържа твърде много мазнини.

6. Мием зъбите си след хранене
 
След като хапнем, емайлът на зъбите ни става уязвим, особено ако сме яли плодове, цитруси или пием сода. Те съдържат лимонена киселина и фосфорна киселина. Това, което трябва да направим, е да измием устата си с вода и да почистим остатъците от храна с конец за зъби. Зъбите се мият 30 минути след като сме яли.

7. Пием кафе
 
Кафето рано сутрин увеличава нивата на кортизол, което води до тревожност. Ако консумираме тази напитка, когато сме гладни, можем дори да получим гастрит. Изследванията показват, че най-доброто време за пиене на първата чаша кафе е три или четири часа след събуждането. Ако обаче не можем да устоим на сутрешното пиене на кафе, трябва да добавим малко мляко или сметана. По този начин ще намалим вредните ефекти на напитката върху стомаха.

8. Оправяме леглото си веднага
 
Оправяйки леглото си веднага след като станем, създаваме добра среда за прахови акари. Влагата, която тялото ни е оставила върху чаршафите през нощта, няма шанс да се изпари. Учените препоръчват напълно да преместим одеялото от матрака, след като се събудим, за да се проветрят.
 

Ключови думи:
Коментари