Един от най-често задаваните въпроси по време на интервю за работа е: „Какви са вашите силни страни?“

Когато имате ясна представа за това, което може да предложите на вашия работодател, вие имате по-голям шанс да се представите добре на интервюто за работа и да спечелите така желаната позиция. Кои области обаче са тези, които трябва да подчертаете? Кои са вашите качества, умения и силни страни, върху които трябва да се акцентира?

Макар че т. нар. „твърди умения“, които най-общо казано могат да бъдат сумирани под шапката на вашата квалификация и образование, са необходими за изпълнението на работата, за която кандидатствате, „меките умения“, известни още като „социални умения“, са тези, които могат да ви помогнат да изпъкнете пред другите кандидати за работата.

Или поне до такова заключение стигат от компанията NetQuote, която е направила прочуване на нагласите на работодателите и по-конкретно на качествата и силните страни, които те търсят в кандидатите за работа. Това са петте най-често срещани отговори на въпроса „Какви са вашите силни страни“, които работодателите искат да чуват от своите бъдещи служители:

1. „Добър съм в решаването на проблеми“

В каквато и сфера да работите, способността да решавате проблеми е универсално умение, което може да бъде приложено навсякъде. Цели 42% от анкетираните мениджъри, отговарящи за назначаването на нови служители, са избрали този отговор като една от трите най-важни силни страни на кандидатите за работа.

„В сравнение с някои други силни страни, решаването на проблеми се приема като по-стабилно и непреходно умение, което е от непосредствена полза за компанията“, казва Рита Мърфи, говорител на NetQuote.

„Способността за решаване на проблеми предполага, че кандидатът притежава и редица други умения, включително критично мислене, стратегическо мислене и лидерски качества.“ , добавя Мърфи.

Демонстрирайте вашите умения за разрешаване на проблеми като дадете пример с конкретни резултати, които сте постигнали в предходната си работа. Например, може да кажете нещо от рода на „По време на двугодишният ми престой в компанията X, аз успях да увелича удовлетвореността на клиентите от обслужването в моя отдел с 25%“.

Прочетете целия текст в Мениджър Нюз.