Ако лодките станат по-леки, ще станат ли по-добри? Задължителните измервания на лодките преди старта на световното в Пловдив показаха, че обикновено са по-леки, отколкото са стандартите на Международната федерация по гребане (FISA) и затова за състезанията се добавят тежести.

„Да, може да се намали още теглото, но ако сега един скиф тежи или трябва да тежи 14 килограма, не бихме могли да го направим 10 кг – коментира Филипи. - Ще се счупи от напрежение, ще бъде много крехък, а и няма да е функционална лодка. И сега е доста трудно да се придържаме към изискваното от FISA тегло от 14 кг за един скиф, така че не можем да го намалим кой знае колко, дори и да имаме възможност. Най-голям потенциал за намаляване теглото има при двойката с кърмчия, но FISA не позволява, така че не си струват усилията.“

Фирма  Filippi е създадена през 1980 г. и вече е  №1 на пазара на лодки, като изпреварва по продажби основните си конкуренти от Германия, макар те да имат повече от един век традиция. Фирмата има 100 души персонал, включително трима инженери, които проектират новите лодки. Годишно италианската компания произвежда между 100 и 1000 лодки, най-често в зависимост от предстоящи големи състезания. В Пловдив екипът на  Filippi подготвя  лодките за състезанията, почиства и полира повърхността на корпуса, настройва лодките за всеки състезател.