Флотилията от 326 лодки на световното първенство по гребане в Пловдив може да се оцени на стойност между 3,5 и 5 милиона евро. Преценката е на Давид Филипи - второ поколение собственик на италианската компания за производство на лодки Filippi. Около 80% от лодките на гребната база в Пловдив са произведени в Италия при него. Цената за един скиф (лодка за един гребец б.а.) е около 8000 евро, а най-скъпата лодка е осморката – около 35 000 евро без ДДС. В тях са включени всички устройства без гребла. Filippi не произвежда „стандартни“ лодки, всички са по поръчка за конкретен състезател.

„Често ме питат защо една добра лодка струва колкото един нов автомобил - разказва Давид Филипи. - Всяка лодка е със собствен дизайн, защото е лична поръчка за гребеца, който ще тренира и ще се състезава с нея. Материалите трябва да са достатъчно здрави, защото напреженията, на които се подлага една лодка и на тренировки, и на състезания, са много големи. Гребецът вкарва цялата си сила във всяко загребване, но това не трябва да повреди лодката. Всяка година във  Filippi опитваме да променяме дизайна, да въвеждаме нови материали и да напасваме лодката според анатомията и изискванията на всеки гребец. Има разлика дали лодката е за мъже или за жени, дали е за лека категория гребци или е в стандартната категория.

На пазара на лодки навлизат и китайски производители, които постигат по-ниски цени, но за сметка на качеството. Лодката в гребния спорт не е масов продукт и не се поддава на автоматизация. Цената е важна, но качеството е още по-важно, особено за големи състезания. 

„Няма как да вземеш медал на олимпиада или на световно първенство с китайска лодка, затова те може и да са подходящи за тренировка, но никога за големи състезания“, допълва Филипи.