София Диша е мултижанров фестивал за градска култура, който всяка година освобождава няколко централни улици и булеварди от градско движение, за да направи място за културата и срещите на хората в града. Там е и мястото за среща с български художници, артисти и дизайнери. Представяме ви LOCK  -  компания за продуктов дизайн и производство на флет-пак мебели. Фирмата е специализирана в самозаключващи системи и пъзел сглобки, като в производството се използва предимно високачествен буков шперплат. Всички продукти на фирмата са резултат от дългогодишен процес на разработка и прототипиране на дизайнера - склуптор Константин Ачков, който е и основател на бранда. Изрязаните на лазер детайли се шлофоват и обработват ръчно. Всички мебели и аксесоари на фирмата се предлагат в плоски опаковки с инструкции за асемблиране.
Аз съм... Деян Георгиев, завършил съм УНСС в град София и работя като управляващ партньор в Лок Фърничър. 
Кога решихте да се занимавате с дизайни и изработка на мебели?
Привлече ме възможността да допринеса със своите умения и опит, в сферата на икономиката и мениджмънта, за развитието на бранда LOCK.
Как се случи колаборацията ви с Константин Ачков?
С Константин решихме да обединим усилия за да гарантираме устойчиво развитие на създадения от него бранд не само на местно, но и на международно ниво.
Може ли дизайн мебелите да имат масово производство и какво трябва да се промени, за да се случи това?
В случая ключово е да се дефинира какво е масово производство. За мен всеки продукт, който се произвежда серийно е в масово производство, което е основна дейност на големите дизайнерските брандове от бранша в света, както и наша основна дейност.
Кои са вашите клиенти?
Нашите клиенти са хора които ценят оригиналния дизайн, отличаващ се със своята идентичност и иновативност и биха искали да притежават "функционална пластика" в своя дом.
Има ли български стил в изработката на мебели?
Смятам, че тепърва се изгражда, но има позитивна тенденция в тази насока, колкото и незначителна да е в момента в международен план.
Кои са световните тенденции?
Флет-пак, естествени материали, минимализъм, иновации.
Имате ли бизнес план за развитие на марката и как изглежда?
Планирането е задължителна основа, върху която се гради всяко едно начинание. В нашия случай то включва утвърждаване на бранда на международно ниво чрез участие в специализирани изложения и конкурси за дизайн, целеви PR кампании, за които предстои да използваме услугите на специализирана Италианска агенция. Усилено работим за развитие на дистрибуторската ни мрежа в Европа. В никакъв случай не е за подценяване и защита на индустриалната собственост, авторските права и иновациите.
С какво ще участвате на София Диша и харесва ли ви фестивала, какви са очакванията ви?
Във фестивала ще участваме с пълната серия аксесоари LOCK, която включва над 30 различни флет-пак артикула, които се асемблират на принципа на пъзела. Също така ще представим и някои от нашите столове, табуретки, абажури ... всички в компактни плоски опаковки, изключително удобни, позволяващи лесно да ги пренесете у дома.
Какви са очакванията ни? 
Да се забавляваме! Това правим постоянно, смятам че и партньорите ни от София Диша изпитват изключително удоволстие, от това което правят, а това винаги е гаранция за успех.
Щандът на LOCK ще можете да откриете по време на София Диша, на 28 август, на бул. „Александър Стамболийски“ в Базарната зона, от 16:00 до 22:00 ч.
Gallery

Снимка: LOCK