18 най-пристрастяващи храни (и 17 най-малко пристрастяващи)

15 декември 2016 г., 14:40
6418

Shutterstock

Около 20% от хората в света страдат от пристрастявания, свързани с храненето, пише Authority Nutrition.

Хората, които страдат от хранителни зависимости, не са в състояние да контролират консумацията си на определени храни.

Въпреки това човек не може да се пристрасти към всяка една храна. Някои храни са по-пристрастяващи от други.

Учени от университета на Мичигън изследвали хранителните пристрастявания при 518 души. Те използвали скалата за хранителна зависимост на Йейл (YEAS).

Всички участници получили списък с 35 храни, обработени и необработени. Те класирали колко вероятно е хората да имат проблеми с всяка от тези храни по скала от 1(непристрастяващи) до 7 (силно пристрастяващи).

Между 7 и 10 процента от участниците в изследването са диагностицирани с хранително пристрастяване.

92% от участниците са имали зависимо хранително поведение спрямо някои от храните. Те многократно са имали желание да спрат да ядат тези храни, но били неспособни.

Не е изненадващо, че най-пристрастяващи се оказали обработените храни, обикновено с високо съдържание на захар, мазнини или двете заедно.

Най-силно пристрастяващи храни

  • Шоколад
  • Чипс
  • Бисквити
  • Сладолед
  • Пържени картофи
  • Чийзбургери
  • Газирани напитки със захар
  • Торта
  • Бекон
  • Пържено пиле
  • Хлебчета за хамбургери (без нищо)
  • Пуканки (с масло)
  • Зърнени закуски
  • Желирани бонбони
  • Пържоли
  • Кифли

Най-слабо пристрастяващи храни

  • Краставици
  • Моркови
  • Боб (без сос)
  • Ябълки
  • Броколи
  • Банани
  • Сьомга
  • Царевица (без масло или сол)
  • Ягоди
  • Зърнени блокчета
  • Вода
  • Крекери (чисти)
  • Солети (обикновени)
  • Яйца
  • Ядки

Накратко: Най-пристрастяващи са най-обработените храни с високо съдържание на захар и мазнини. Най-малко пристрастяващи са целите, необработени храни, без добавена захар, мазнини, сол и овкусители.

Коментари