Протеините са едни от най-важните съставки в телата ни.

Когато ги приемаме чрез храната си, ние си осигуряваме важни за организма аминокиселини – основните изграждащи елементи на тялото.

Но когато има недостиг на тези така важни хранителни вещества, организмът започва да изпраща сигнали чрез различни механизми, че нещо не е наред.

Протеиновият недостиг може да е опасен за здравето и ако се появят голям брой симптоми, това означава, че има нещо нередно в диетата ви.

В повечето случаи, за да се избегнат нездравословните и неприятни симптоми от недостиг на белтъчини, е достатъчно да се направят промени в начина на хранене.

Най-често протеините се асоциират с животински продукти, но в природата съществуват и други много добри източници на протеин, а именно растенията или растителните протеини.

Може би сте чували доктори и народни лечители да казват, че ключът към крепкото здраве е да можем да се „вслушваме“ в тялото си.

Което означава да се научим да слушаме, разпознаваме, разбираме и действаме адекватно когато телата ни дават сигнали, че нещо липсва или не е наред.

В следващите редове ще откриете най-често срещаните симптоми при недостиг на протеин, а също и как да ги разпознаете и какво може да направите, ако установите, че имате такъв.

Признак #1 за протеинов дефицит: Бавно зарастващи рани

Протеините и важните аминокиселини, които те доставят на организма са градивните блокчета на тялото.

Когато имаме рани, протеините са тези, които ще помогнат за бързото им заздравяване.

Когато има недостиг на протеини, тялото губи способността да се възстановява и лекува.

Белтъчините са също основният изграждащ елемент за кожа, нокти, коса и др.