Човечеството е довело до измирането на много животински видове и очакванията са през следващите 50 години да измрат още толкова, че еволюционното разнообразие на планетата няма да може да се възстанови за период от цели 3 до 5 милиона години, са установили учените в ново изследване по проблема. Възможно е Земята да навлиза в своя шести период от т.н. масови измирания. По времето на такъв период околната среда се променя толкова, че повечето животни и дори растения просто измират.

Международният съюз за запазване на природата направи прогноза, че 99.99% от критично застрашените видове и 67% от застрашените видове ще изчезнат в следващите само 100 години. Предишните пет периода на масови измирания са настъпили по протежението на последните 450 милиона години и за тях учените смятат, че водещите причини са били природни катастрофи. Но сега дейността на човечеството е истинската причина. Еволюцията просто не може да насмогне на темповете, с които хората унищожаваме животинския и растителния свят на планетата.