Едно време, или по-точно, преди около 99 милиона години, няколко малки жабки от района на днешна Бирма, са случили на много лош ден – били са уловени в гъста дървесна смола и не са могли да избягат. С годините смолата се е втвърдила и днес тези жаби се оказват най-старите, намирани някога от учените . Те са също така и най-старото доказателство за съществуването на жаби в тропическите гори. Предишните намерени жаби са били на само 25 милиона години, намерени в Мексико,  на 40 милиона години, намерени в Карибите. “Невероятен шанс е да се намери толкова запазена жаба от този период”, коментира херпетолога Дейвид Блекбърн от музея на Флорида по естествена история.

“Но най-забележителното е контекста на откритието: тези жаби са обитавали тропическа екосистема, която е била много близка до днешните тропици, без, разбира се, динозаврите”, добавя той. Жабите са малки и крехки и поради тази причина не се запазват добре като вкаменелости. Запазването е още по-трудно в тропическата влага, където те много бързо се разлагат след смъртта си. Забележителното за региона на Бирма е, че в кехлибарената смола на древните дървета са били запазени всякакви видове организми: паяковидни, птици, хамелеони, мравка-вампри и дори опашка от малък динозавър, която още е покрита с пера.