Масовите измирания на живота на нашата планета не се случват за една нощ. Винаги има и то множество предупредителни знаци. И, изглежда, може би се намираме в началото на следващото такова катастрофално събитие. Учените са установили, че в случая с най-голямото познато на науката масово измиране е имало ясни знаци. Тревожно, посред тях, е наличието на подобни знаци и днес. Истината е, че подобни събития не са астрономическа рядкост и самия факт, че Земята днес бъка от всевъзможни форми на живот демонстрира, че нито едно от тях не е успяло да заличи напълно живота на планетата.

Но измиранията определено променят курса на историята. Без измирането на динозаврите, например, нямаше да се появи ерата на бозайниците, включително и ерата на хората. Най-голямото масово измиране, за което знае науката, е Перм-Триаската катастрофа. То се е случило преди 252 милиона години, и е ознаменувало края на Пермския период и началото на Триаския период. Успяло е да убие шокиращите 96% от целия морски живот и до 70% от живота на сушата.