Ново проучване на австралийски учени от Националния център за възстановяване на климата в Мелбърн показва, че човешката цивилизация може да изчезне до 2050 г. Причината - високоскоростните климатичните промени на Земята.

Според изследователите ако съвременното общество продължи да бъде зависимо от емисиите парникови газове, до 30 г. ще бъде премината критична точка, след която няма връщане назад. Авторите на доклада твърдят, че това ще предизвика катастрофални последици за човешкия вид, които ще доведат до неговото унищожение.

„Продължим ли да живеем по същия начин, ще предизвикаме екологичен колапс – казват учените. - С него ще дойдат болестни пандемии, горещи вълни със смъртоносен изход и накрая - атомна война". Още по-тревожното в случая е, че дори и да се постигнат целите на Парижкото споразумение, които са климатичното затопляне да остане 2 градуса до края на века, положителните резултати за планетата биха били пренебрежими.

В доклада е описан и въпросния апокалипсис – заради повишаването на температурите в световен мащаб, много зони ще станат необитаеми, ще има неконтролируема миграция на хора, което ще предизвика политически сътресения и проблеми. Затоплянето на атмосферата ще доведе и до пандемии от всякакви болести, които трудно могат да бъдат овладени.
С повишаването на температурите някои крайбрежни зони ще изчезнат.

“В тази обстановка въоръжените конфликти за ресурси ще станат неизбежни, което ще събуди призрака на ядрения конфликт”, посочват учените.