Милиони хора от цял свят обожават да наблюдават и изучават птиците на нашата планета. За да видите най-забележителните видове обаче, ще трябва да изминете доста километри.

Именно поради тази причина решихме да ви представим 13 от най-редките и красиви птици. Уви, те са застрашени от изчезване. Можем само да се надяваме, че с времето ситуацията ще се подобри.

Синьовежд момот

Вид птица от семейство Momotidae. Среща се в тропическите райони на Южна Америка. Произходът й обаче може да бъде проследен чак до Швейцария. Има меко и ярко оперение, благодарение на което се крие от хищниците в гъстите дъждовни гори.

Снимка: BMJ / Shutterstock

Какапо

Какапо (буквално "папагал на нощта") е застрашен, като през юли 2010 са преброени малко повече от 100 птици. Какапо остава изолиран от останалия свят преди около 75-80 млн. години, когато Нова Зеландия се отделя от суперконтинента Гондвана. Популацията му преди европейската инвазия била доста голяма. Котки, плъхове и порове атакували острова заедно с новите заселници и започнали да ловуват какапо, който не познавал тези врагове.

Илюстрация: Metelitsa Viktoriya / Shutterstock

Квецал

Срещат се в Мексико и Гватемала. Някога са били свещени птици на маите и ацтеките. Те вярвали, че квецалът е бог на въздуха.

Снимка: Ondrej Prosicky / Shutterstock

Голям кракс

Големият кракс (Crax rubra) е птица от семейство Cracidae. Видът е световно застрашен, със статут "уязвим". Достига до 7 кг.

Снимка: Kris Wiktor / Shutterstock

Малахитено рибарче (Alcedo cristata)

Среща се в Африка. Очите му са покрити със специална кожа, благодарение на която вижда ясно под вода.

Снимка: john michael evan potter / Shutterstock

Шлемоносна птица носорог

Шлемоносната птица носорог (Rhinoplax vigil) е вид птица от семейство Птици носорози (Bucerotidae), единствен представител на род Rhinoplax. Видът е почти застрашен от изчезване.

Снимка: scigelova / Shutterstock

Хоацин

Вид уникална южоамериканска птица, единствен представител на семейство хоацини. Забележителна е с това, че е единствената птица, която има нокти на върха на крилата си. Необичайният външен вид на хоацина, както и неговата генетична харектеристика предизвикват много спорове сред учените относно категоризацията на вида.

Снимка: Michael Meshcheryakov / Shutterstock

Индийски жабоуст

Среща се в Индия и Шри Ланка. Има страхотни камуфлажни умения. Нарича се жабоуст, тъй като разполага с широка уста и се храни с насекоми, малки животни и жаби.

Снимка: Martin Mecnarowski / Shutterstock

Голяма райска птица

Голямата райска птица (Paradisaea apoda) е вид птица от семейство Райски птици (Paradisaeidae). Среща се в Нова Гвинея и из островите Ару.

Снимка: David Carillet / Shutterstock

Cephalopterus glabricollis

Видът е разпространен в Коста Рика и Панама.

Снимка: BMJ / Shutterstock

Дългоопашат Euplectes progne

Среща се в Южна Африка.

Снимка: Jan-Nor Photography / Shutterstock

Птиците от този вид са полигамни. Средно в едно семейство има пет жен

MartinMaritz / Shutterstock

Мандаринка

Названието на вида идва от административна длъжност в средновековен Китай, чиито изпълнители се обличали пищно и многоцветно. Мандаринката е сред най-дребните представители на разред Гъскоподобни. Тежи между 400 и 700 грама. Интересна особеност е, че мандаринките не крякат, а свистят и шиптят.

Снимка: Christian Musat / Shutterstock