13 архитекта от кралството на животните и техните красиви домове

04 август 2018 г., 15:22
5975

Гнездо на Обществен тъкач. Снимка: Jiri Haureljuk / Shutterstock

Повечето животни са склонни да се примирят и с най-обикновен подслон. Други обаче искат единствено най-доброто. Тези 13 диви животни са едни от най-добрите архитекти, които ще срещнете в природата.

Животните, изграждащи свои домове, са може би единствените, за които можем да кажем, че са се научили да боравят с инструменти. Поне в смисъла, в който сме свикнали да влагаме в това изказване. Все още има разностранни мнения относно дали гнездата (или язовирите в случаите на бобрите) са вследствие от боравенето с инструменти. Да, животните, които са ги изработили, носят пръчици, клонки и листа целенасочено. Те обаче не ги „използват“ за други неща по начина, по който шимпанзетата например ловят с тях термити.

Amblyornis inornata

Мъжката птица създава малки колиби от трева и клонки, за да привлича женската по време на разплод. Отличават се с невероятен интериорен дизайн. Подреждат боровинки, бръмбари, цветя и други цветни орнаменти по атрактивен начин. Именно по този начин привличат своите половинки. Ироничното в случая е, че женските не използват тези колиби, за да отглеждат поколението си.