В момента апаратът „Люси“ на NASA се е отправил на пътешествие към троянските астероиди на Юпитер. По пътя си обаче той премина отново край нашата планета, за да получи ускорение. Това е първото от общо три планирани прелитания край Земята, които са необходими, за да изпратят „Люси“ по правилната траектория, и то се състоя на 15 октомври.

Докато се приближаваше към нас, „Люси“ направи няколко доста красиви снимки на Земята, както и на Земята и Луната, с помощта на своята проследяваща камера. На фотографията на нашия дом можете да зърнете Етиопия в най-лявата част на планетата.

Земята, заснета от камерата T2CAM на "Люси". Източник: NASA/Goddard/SwRI

Снимката на Земята и Луната е направена два дни преди близкото прелитане на „Люси“ – на разстояние от 1,4 млн. км. На нея виждаме ясно колко далече в действителност е земният спътник от нас.

Следващото прелитане е насрочено за 13 декември 2024 г. Тогава „Люси“ ще посети астероида ДоналдЙохансон в Астероидния пояс, както и Еврибат, Полимет, Левкос и Орус, които предшестват Юпитер в неговата орбита. Впоследствие (на 26 декември 2023 г.) космическият апарат на NASA ще прелети отново край Земята и ще посети двойните астероиди Патрокъл-Менетий, които спадат към групата, която следва Юпитер.

Орбитата на "Люси". Източник: NASA