На 2784-тия сол от пристигането си на Червената планета марсоходът „Кюриосити“ насочи своя взор към нощното небе (около 75 минути след залез) и направи две снимки. Една на Земята и една на Венера. Те са комбинирани в една впечатляваща панорама – специално за ваша наслада.

"Кюриосити" направи тези две комбинирани фотографии на 5 юни 2020-а. Източник: NASA/JPL-Caltech

Ако се мъчите да откриете къде точно се намират двете планети, имайте предвид, че от Марс те изглеждат като две наистина ярки звезди. По това време на годината обаче на Червената планета е особено прашно, което означава, че се отразява повече слънчева светлина и небето става значително по-ярко.

„Дори по-умерено ярките звезди не се виждаха, когато бе направена тази снимка на Венера“, коментира Марк Лемън от Космическия институт на Боулдър, Колорадо.

Може би сте забелязали странната структура в долния ляв ъгъл на снимката. Това е върхът на каменна структура на планината Шарп (Aeolis Mons), която „Кюриосити“ изследва от 2014-а насам. Малко преди да започне приключението на марсохода в този район, той направи невероятни кадри на Земята и нашата Луна. Тогава прахта е била по-малко и гледката е значително по-ясна.

"Кюриосити" прави тази снимка на своя 529-и сол (31 януари 2014-а). Източник: NASA/JPL-Caltech/MSSS/TAMU

Земята обаче не единственият обект, който разпалва любопитството на „Кюриосити“. През 2015-а марсоходът изпрати великолепни снимки на син залез на Марс. По това време Лемън обясни, че „цветовете са вследствие от факта, че малките прахови частици са със специфичен размер, който позволявана синята светлина да прониква през атмосферата по-ефикасно“.