Китайски учени планират да използват Луната, за да предпазват Земята от опасни астероиди, които биха могли потенциално да унищожат цял град или дори цялата човешка цивилизация.

Как? Като построят два оптични телескопа на южния и северния полюс на земния спътник, които да проучват пространството около тях за всякакви заплахи, наземните ни предупредителни мрежи не могат да уловят (особено тези, които ни приближават от нашата „сляпа“ страна в посока Слънцето).

Новият проект предвижда и добавянето на три сателита, снабдени с голямо количество гориво и кинетични оръжия, в лунната орбита около Земята, пише У Веирен, главен дизайнер на Китайската лунна изследователска програма, в научен труд, публикуван в Scientia Sinica Informationis.

Когато системата засече астероид, който потенциално може да нанесе сериозни щети на планетата ни, тя изпраща един от тези сателити-пазители, за да пресече пътя му в рамките на максимално кратък период - до 1 седмица – т.е. по-бързо, отколкото която и да е друга голяма ракета, изстреляна от Земята, би могла да направи, казват още от екипа.

„Тя ще може да пресича пътя на астероиди, прииждащи от всички възможни посоки, и може да образува защитен кръг, който е почти два пъти по-голям от разстоянието между Луната и земята – с диаметър около 800 000 км“, допълват У и неговите колеги.

Земната защитна система на Китай, която все още е в процес на разработка, се състои от гигантски радари и телескопи. Нейната функция е да предпази нашия свят от събития, сравними с онова, което довежда пред 65 млн. години до унищожението на динозаврите.

Преди да стъпи на Луната обаче и да постави първата копка, Китай възнамерява да изстреля сателити в орбитата на спътника, за да тества своята система за наблюдение, проследяване и пресичане на пътя. Ако бъдат насочени към Земята, тези сателити биха могли да защитават и националната сигурност на Китай, допълват изследователите.

Те „притежават способността да наблюдават геосинхронната орбита - орбита с период на въртене, равен на сидеричния период на въртене на Земята около собствената ѝ ос и посока, еднаква с посоката на въртене на Земята.

Източник: jpost.com