През вековете на историята хората често са използвали соколи и ястреби като ловци на други животни. Сега тези светкавични ловци от небето се изправят срещу създадените от хората … дронове. Оказва се, че много от уменията на пернатите хищници, които им помагат да не умрат от глад, могат да се използват в областта на защитата от нападение на дронове.

Според учени от Оксфорд уменията, с които соколът следи своята жертва в небето, могат да са от полза при защита от дронове, които атакуват войски на земята, полицейски части или дори летища. Учените са снабдили тестови птици с миниатюрни камери и GPS приематели, за да изучат ъглите им на атака и методите на нападение при срещи с други птици или при примамка, теглена във въздуха от дрон. Оказва се, че методиката на соколите при прихващане на техните цели е много сходна с правилата на т.н. пропорционална навигация, система за направление, която се използва при визуално направляваните ракети. Но соколите променят динамично своя ъгъл на атака, за да компенсират промените в скоростта, което може да се използва за разработката на малки дронове, които да успяват да обезвредят във въздуха дроновете-заплаха.