Адвокатите на Facebook, Twitter и Google дадоха показания пред сенатската комисия по престъпността и тероризма, разследваща руската намеса в американските президентски избори през 2016 г.

Изслушването ще продължи 2 дни под заглавието „Екстремисткото съдържание и руската дезинформация в мрежата“, пише Мениджър Нюз.

Социалните мрежи трябва да дадат обяснение защо по време на изборите не са забелязали или не са реагирали на платената с руски пари пропагандна кампания.

Американските законодатели обсъждат възможността за въвеждането на нови правила за американските социални мрежи и големите компании в интернет, така че да ги приравнят с медиите. Така според сенаторите американците ще бъдат защитени от разпространението на пропаганда, дезинформация и подстрекателски съобщения.

Вчера Facebook съобщи, че 126 млн. американци, около 1/3 от жителите на САЩ и ½ от хората с избирателни права, са били „облъчени“ от пропаганда през 2015 и 2016, преди президентските избори. Съдържанието е публикувано от лица, действащи от Русия и в интерес на руската държава според компанията на Марк Зукърбърг.

Прочетете целия текст в Мениджър Нюз.