В средата на 70-те години бил сформиран и екип от дизайнери. Дизайнерите все още не били виждали вътрешността на „Конкорд”, а един уникален самолет трябвало да има и уникален интериор. Да не забравяме - самолетният билет за „Конкорд”, летящ по линията Лондон – Ню Йорк, през последната година, в която птицата плува във въздуха, струва 11 хил. евро.

От интериора до облеклото на стюардесите

и собствения терминал на летище „Шарл дьо Гол“ всеки един детайл трябвало да е в духа на „Конкорд”. Но нека все пак се върнем към вътрешността на най-важното нещо в проекта – самолета. След едночасово разглеждане един от дизайнерите получил честта да посети пилотската кабина. Когато влязъл в тази светая светих на авиацията и видял тесния кокпит, едно-единствено нещо го поразило. Като гръм от ясно небе. Той имал само един въпрос... Към който ще се върнем малко по-късно.

На 21 януари един „Конкорд” на British Airways излетял от лондонското летище „Хийтроу“ в посока Бахрейн. По същото време негов събрат, собственост на Air France, потеглил от „Шарл дьо Гол“ към Рио де Жанейро. Все още и двете страни държали на височайшия престиж и никоя не бивало да е първа. И двата парламента все още мислели, че си играят в пясъчника.

Дългоочакваният търговски успех обаче липсвал. Малкото машини в комбинация с първата истинска петролна криза

вдигнали цената на билета до невъзможни висини.

По същото време „Боинг” печелел все по-добри позиции със своя „Джъмбо Джет 747”, който превозвал пет пъти повече пътници и бил с доста по-нисък разход на гориво от „Конкорд”. „Мечтата „Конкорд”, ако все още можем да я наричаме така, продължавала да изсмуква пари. Много дестинации били отменени, а малко по-късно свръхзвуковата птица вече летяла само по трансатлантически маршрути. Два пъти на ден „Конкорд” излитал от родните летища на Air France и British Airways към Ню Йорк и два пъти седмично – към Вашингтон. Цялата флотилия на „Конкорд” никога не надвишава 20 самолета.

2000-ата не била добра година

в историята на „Конкорд”, ако изобщо можем да говорим за добри години. На 25 юли „Конкорд” на Air France се разбива непосредствено след излитане от Париж поради ред причини. Трагичният инцидент заземява цялата флотилия за 15 месеца. Всички самолети са подложени на сурови инспекции за безопасност, но причината за инцидента не е открита – в самолета нямало повреда. Основната причина се оказали технически части, изпаднали на пистата от самолет модел DC-10, излетял малко преди „Конкорд”. През 2001 г. двете авиокомпании получават разрешение да продължат с полетите. Още едно доказателство за лошо стечение на обстоятелствата – и да искат, не биха избрали по-неподходящ момент за повторен дебют. Първият подновен полет излита на 11 септември 2001 г. Почти по същото време, в което кулите на Световния търговски център се сриват в отломките на историята.