Facebook рискува да пренебрегне най-съществената характеристика на метавселената и предстоящата промяна в поведението на потребителите, ако не създаде инструменти за  цифрова собственост, смята пионер в сферата на виртуалните светове, цитиран от Ройтерс.

Гигантът в сферата на социалните мрежи разтърси технологичния свят миналия месец, след като промени името си на Meta и съобщи, че насочва вниманието си към т. нар. метавселена – виртуална среда, в която хората ще могат да взаимодействат помежду си посредством аватари

Липсата на подробности, отвъд ребрандирането на Facebook, обаче карат много ентусиасти в сферата да се съмняват, че компанията ма Марк Зукърбърг е готова да отговори на очакванията на хората от това пространството .

„Това, което Facebook прави e „фалшива метавселена“, освен ако компанията обясни как можем наистина да притежаваме неща в нея“, коментира Ят Сиу, председател и съосновател на Animoca Brands – компанията която инвестира в и създава платформи за метавселени.

„Дотогава това е просто Дисниленд. Това е хубаво място, където искаме да прекараме известно време, но не и да живеем. Това не място, където можем да изградим истински бизнес“, коментира той.

Примерите за високия интерес към придобиването на собственост във виртуални светове стават все повече, като наскоро виртуален парцел в базирания на блокчейн онлайн свят Decentraland бе продаден за 2,4 млн. долара. В Decentraland собствеността на виртуалната земя се купува и продава под формата на незаменяемите токени, по-известни като NFT. NFT-тата представляват крипто актив, който доказва собствеността и автентичността на уникален виртуален обект през блокчейн. За закупуване на земя криптоентусиасти използват криптовалутата на Decentraland – MANA.

Навлизането на Facebook в това пространство засили значително интереса към него. Според Сиу обаче собствеността на виртуалните активи е в основата на интереса и Facebook рискува много, ако не успее да се съобрази с това.

Източник: Мениджър Нюз