Червена

„Амбициозните и енергични хора вероятно ще изберат червена кола”, казва психологът Огъстин. Червеното излъчва сигнал за действие, сила и мъжественост. 
За един мъж червената кола може да декларира статус, независимо в каква сфера. Ако е червена спортна кола, това е начин да „покажеш мускули” на пътя. Но при жените червената кола обикновено сигнализира увереност и жизнерадостност.
Във всеки случай червената кола крещи „Погледни ме!”.
Човекът в нея вероятно е убеден, че има с какво да ви впечатли.

Синьо

Синьото сигнализира стабилност, доверие и спокойствие, казва Огъстин. Тя казва, че най-често това е цветът, който майката би избрала за семейния миниван. Видът му излъчва приветливост и сигурност.
Сините коли в последно време не бяха много популярни, посочва Купърман. Но тя очаква тази тенденция скоро да се промени, особено сред жените купувачи. Според Локхарт действително е така: „Тенденцията, която се предвижда, е да виждаме повече цветове по пътищата, като интересът към червените и сините се покачва.”

Бежово/Кафяво

Като солидността на планински масив, или въздържаността на монашеска роба, кафявото излъчва спокойствие и мир. Предпочитанието към кафяво или бежово може да каже доста и за отношението ви към парите.
„Човек, който предпочита кафяво, не иска да си купува нови неща,” казва Купърман. „Той просто иска да си живее живота. Не се интересува от стила и може да държи една кола, докато не се разпадне.”
Купувачът на кафява кола търси стойност и трайност в покупките си и не се интересува от капризите на модата.

Жълто/Златисто

Ако карате жълта кола (и тя не е такси), вероятно сте живото въплъщение на рисуваното усмихнато лице с класическото послание от 80-те „Don’t Worry. Be Happy.”

Жълтото излъчва радост и позитивно отношение. То привлича най-вече млади хора. „Хлапетата на 20 и няколко обичат по-ярки цветове и приветстват нашумелите тенденции”, казва Купърман. Те обичат малките модели със смел дизайн и жизнерадостни шарки. „За тях яркият цвят не е риск.”

За много други обаче е. Жълтото и златистото са между 1% и 2% от избираните цветове за коли.

Зелено

В последните 10 години зеленото е тясно свързано с природата, казва Огъстин. Може би работите в озеленяването или зареждате колата си с биогориво.

Според Купърман популярността на зеленото е достигнала пика си през 90-те и сега се намираме насред противоположната тенденция – с много по-малко зелени коли и в шоурумовете, и на пътя.

Заради това настроение спрямо зеленото, ако все още карате зелената си кола, вероятно изобщо не ви е грижа за модата и не сте се втурнали да гоните тенденциите. Но поне не сте рециклирали колата си.

Източник: foxbusiness.com